Naar de Bodensee

21 juni 2020 - Überlingen, Duitsland

Langzamerhand nemen we afscheid van de moezel. We rijden een route binnendoor verder zuidwaarts. We komen ook door Saarbrücken waar we ze ons nog ongevraagd op de foto zetten 😩. Ik mocht 30 km per uur rijden en ik reed 38 of zoiets. Gelukkig vallen de boetes mee in Duitsland. We doen boodschappen. En lunchen later in de camper. We eindigen in de plaats Kleinblittersdorf waar een enorme camperplaats is vlakbij een wellness centrum die overigens gesloten is. We hebben uitzicht op Frankrijk en mijn iPhone pakt ook een Franse provider. We luieren wat en genieten van het mooie weer. ‘S avonds kijken een film op Netflix via de laptop ook omdat we een goede WiFi verbinding hebben. Alle dagen komt de bakker langs op de camperplaats behalve zondags , pech dus. Op de camperplaats lopen konijntjes en zien we een paar vallen.

De volgende morgen dus geen verse broodjes bij het ontbijt dus gewoon wasa crackers. Nadat we vers water hebben getapt en het toilet hebben gereinigd in een volautomatisch reinigingsstation (voor 2 euro) rijden we richting Bodensee. Deels gaat de rit door Frankrijk. Opvallend rustige wegen en heuvelachtig. Onderweg stoppen we bij een soort van restaurant met een natuurwinkel. Ik krijg een Appje van Julia met een bericht dat zij mijn lunch betaald als cadeau 🎁 voor Vaderdag (braadworst met friet) 😊. We kopen nog een bakje verse aardbeien en kuieren verder. De wegen worden steiler en de omgeving wat weidser. Moest zelfs een keer terug schakelen naar de 1e versnelling. We zien dan eindelijk de Bodensee voor ons liggen badend in de zon ☀️. We eindigen bij een camperplaats die aan de Bodensee zou liggen maar dat viel tegen. Ik bel nog een aantal campings in de buurt of er nog ruimte is voor een overnachting: helaas alles bezet. Dus we blijven hier staan. De supermarkt is 100 meter verderop dus morgen wel broodjes. Het plan is om morgen te kijken of we ergens fietsen kunnen huren, even wat actiefs 😊. Mijn rug gaat nog niet super, lange wandeling nog maar even uitstellen.

1AE50A20-D7CF-4FED-BA62-951834A4D716
ruime plaatsen in Kleinblittersdorf

25CCD361-3BC5-4E3A-BF01-91237104A5D7
ergens onderweg

E0BB5E18-8604-48F2-964D-F7B0567658C5
Vaderdag cadeau 🤗

1. Sylvia:
    21 juni 2020
    Leuk dat Julia aan Vaderdag heeft gedacht en met zo’n origineel cadeau kwam! Ik was er niet op gekomen. Hopelijk gaat het later iets beter met je rug. Tot nu toe gaan jullie lekker! Welterusten voor nu en nog veel plezier.
  2. Els Dubbelboer:
    22 juni 2020
    Fijn dat Julia aan Vaderdag dacht en ook nog lekker man. Jullie treffen het wel met het weer, ja wij ook hoor! te hopen dat het met je rug ook wat beter wordt. Nog veel plezier samen.