Fietsen langs de Bodensee

22 juni 2020 - Überlingen, Duitsland

Maandagmorgen worden we wakker met een grijze lucht maar na een tijdje klaart het steeds verder op gelukkig. Ik haal broodjes bij de supermarkt (winkelwagentje en mondkapje verplicht). Het plan is om fietsen te huren . De winkel die deze verhuurt ligt 19 minuten wandelen vanaf onze camperplaats hier in Überlingen. Agnes is niet helemaal overtuigd of ik het fietsen wel aankan vanwege mijn rug. Ik maak me echter meer zorgen over de wandeling er naartoe. Maar we wagen het erop en gelukkig viel de wandeling mee. Aangekomen bij de fietsenwinkel krijgen we 2 e-Bikes mee en een cijferslot en een mandje. Dat mandje gaat nog een belangrijke rol spelen in het verloop van deze middag. Nadat ik geld heb gepind reken ik contact af. Overigens kan men in de meeste winkels niet pinnen m.u.v supermarkten, dat blijven we vreemd vinden. We stappen op de fiets en fietsen naar de plaats Meersburg. Vanaf daar nemen we een boot naar Konstanz. De tocht duurt 15 minuten. Een aangename onderbreking. We fietsen verder langs het meer en stoppen bij een soort van ligweide met zwemmogelijkheid en ook een terras waar we lunchen. Overigens moet je overal op terrassen een formulier invullen met je gegevens als Corona maatregel zodat je op te sporen bent. Het fietsmandje van Agnes is er al 2 keer afgevallen en mijn accu van de fiets hapert. Gelukkig zijn de fietspaden niet heel steil. We fietsen verder en opnieuw raakt het fietsmandje van Agnes los, ze probeert nog het mandje tegen te houden maar hierdoor komt ze te vallen. Even schrikken natuurlijk, schaafplek op de knie en de dikke teen bezeerd : au!.  Ik help haar overeind en vervolgen onze weg. Onderweg zien we een bordje met ‘huisarts’. Daar ons toch maar even gemeld. Ze krijgt een paar pleisters op haar tenen en been en krijgt ook nog een tetanus prik. Nadat we de rekening hebben betaald van 85 euro fietsen we verder naar de plaats Wallhausen waar we de boot terug nemen naar Ünerlingen. We fietsen naar onze camper en besluiten nog een nacht te blijven. Dus even een ticket bijkopen en vervolgens leveren we de fietsen weer in. We slenteren nog wat door het centrum van Überlingen en settelen ons bij een Grieks restaurant vlak aan de Bodensee. Heerlijk gegeten daar😊. We nemen de gratis pendelbus terug naar onze camperplaats. Ik haal nog een fles witte wijn bij de supermarkt die ik nu koud heb staan. Afgezien van de valpartij een heerlijke dag, prima weer.! Morgen rijden we richting beieren. Ik wil nog naar de Königsee maar we zien wel of daar zin in hebben om dat in een keer te rijden.

B0906352-EBAA-409F-8026-60B2770918DA

onderweg naar Konstanz

8A2D7B92-27C1-4DAA-A1F3-EEB95F9E8425
en weer terug naar Überlingen

76002450-168C-4490-95DF-8E622EE303E6
Tja..de tijd heelt alle wonden?

1. Sylvia:
    22 juni 2020
    Goed verhaal Dubbelboer! Hopelijk komt het helemaal goed met Agnes! Leuke foto’s ook. 🥰
  2. Els Dubbelboer:
    23 juni 2020
    Mooi verhaal en mooie foto's. Hopen dat het met Agnes en haar been goed komt en ook met jou rug. ondanks alles hebben jullie toch een heel eind gefietst in een prachtige omgeving.