Rondvaart op de Königssee

26 juni 2020 - Taching am See, Duitsland

Vandaag draait alles om de Königssee. Na het cracker ontbijt (vergeten broodjes te bestellen gisteren op de camping) drinken we zoals gewoonlijk eerst koffie. Heerlijk in het zonnetje. We zorgen dat we ruim voor de middag van de camping afscheid nemen en rijden dan naar een immense parkeerplaat vlakbij de Königssee. Ik koop een dagkaart voor 5 euro, dat valt me mee😊. Zoals gezegd willen we een rondvaart maken op de Königssee. We nemen de meest uitgebreide route (retour). We kunnen direct aan boord, Het is een overdekte boot en de ramen kunnen gelukkig open. Alle zitplaatsen worden uiteindelijk bezet maar een mondkapje is ook hier verplicht. De tocht duurt totaal 2 uur. Onderweg wordt er het e.e.a verteld door een gids over de omgeving en over de Königssee. Halverwege stopt de boot en haalt de gids een trompet tevoorschijn en beging een paar tonen te blazen. Een prachtige echo door het effect van de bergen is het resultaat ! . We varen door tot het einde van het meer en stappen uit om wat te wandelen. Verderop eten en drinken we wat. Daar worden we nog even verast door een plensbui. Gelukkig zaten wij net aan een tafeltje met een overkapping. De omgeving is prachtig. De Königssee is bijna 200 meter diep en het water is zeer helder en je kunt het ook drinken. Alleen de Bodensee is overigens nog iets dieper en daarmee ook het diepste meer van Duitsland. We maken talloze foto’s. Uiteindelijk weer teruggevaren en aan wal heeft Agnes een crêpe en ik een ijsje 🍨 gegeten. Na nog wat rondslenteren bij souvenierwinkeltjes lopen we naar de camper en rijden een stukje noordwaarts. Een beetje per ongeluk kom we dwars door de stad Salzburg. Heeeeel veel stoplichten. Ok daarna komen we een camping tegen maar deze was vol. In de camper even gebeld met een camping in de buurt en deze hand nog plaats. Dus nu staan we op een mega grote camping in de plaats Waging am See. Dus aan een meer☺️. Later op de avond naar een restaurant gewandeld waar we nog even moesten wachten voordat er een tafeltje vrij was. Het beloofd morgen weer een warme dag te worden en ik wil eigenlijk even zwemmen in het meer.

241A9F1E-E029-452D-9C82-C190236D9ED2
Fraai zonlicht op een wolk

590FCED3-620E-4814-82E8-7A59E92D1793
een plaatje

08B996A9-EF0F-48ED-A4C5-33E8A85498BB
misschien wel de mooiste ?

EABDBB3F-A7CD-4BA9-AC71-70D83E5DEDBB
Even de benen strekken

F5009955-3B11-4406-8F84-A5ED93149E05
groen helder water

1. Els Dubbelboer:
    26 juni 2020
    Wat mooi allemaal toch, ook de foto's weer ook die zonlicht op de wolk , die is prachtig.Jullie voor straks welterusten en ik ga nu ook nar bed. doeg!
  2. Sylvia:
    27 juni 2020
    Prachtige foto’s en een goed verhaal. Heb je voor morgen wel broodjes besteld??? Hier is zwaar onweer. Heb de plantenbakken binnen moeten halen want die overstroomden.
    Groetjes vanuit Voorburg en welterusten maar weer!