De Alpenstrasse

23 juni 2020 - Bad Heilbrunn, Duitsland

Vanmorgen na het ontbijt in het zonnetje de camper opgeruimd, toilet geleegd en toch maar even vers water bijgevuld. Het plan is om een deel van de alpenroute te rijden , oftewel de Alpenstrasse. Deze 450 kilometer lange route vol bochten, van Lindau aan de Bodensee naar Schönau aan de Königssee is een ware belevenis zoals valt te lezen. Het is bijzonder druk op de route langs de Bodensee en dat terwijl het dinsdagmorgen is en buiten de schoolvakanties.

En inderdaad het is een prachtige route gelukkig niet al te steile bergpassen. We stoppen een paar keer ook om frambozen en kersen te kopen bij een van de velen kraampjes aan de kant van de weg. We komen ook heel even in Oostenrijk, we zijn niet helemaal zeker of we de route altijd exact hebben gevolgd. In de loop van de middag zijn we het rijden zat en vinden een camperplaats in de plaats Benediktbeuern. De plaats heeft wat weg van wat vroeger een tennisbaan is geweest. Ziet er niet echt fraai uit maar we hebben geen zin om iets anders te zoeken. De plaats is aardig vol en we parkeren de camper netjes in het vak en betalen 7 euro voor één overnachting. We drinken wat en later koken we zelf (kunnen niet elke dag uit eten gaan toch ?☺️). Ik wandel wat rond. Agnes is nog niet zo mobiel , heeft nog wat last van haar grote teen en blijft bij de camper. Mijn rug gaat langzaam vooruit gelukkig, echter hardlopen wordt’m voorlopig nog niet en dat mis ik wel een beetje onderhand.
We zitten al vrij vroeg binnen, de plaats ligt ook op 900 meter hoogte volgens onze hoogtemeter. Morgen is het plan de route verder uit te rijden en een camping te zoeken ergens aan of in de buurt van de Köningssee.

BB5EA0CD-7D5E-419B-A8E5-BE2FC78502F9
de Alpenstrasse

3A918041-9D23-4C6C-A4D2-986B2D7E4776
Mooi uitzicht☀️3F1FEA51-5994-4CB2-A14C-1D51F89E2FE3
We zakken gelukkig niet weg in de modder☺️7BBCE603-5B96-4CA4-82F0-78A1FC3D6062
wandelroutes..overal

1. Sylvia:
    23 juni 2020
    Mooi hoor. Ik dacht op het bord te lezen dat je ook kinderen aangelijnd moest houden. Maar dat was alleen voor honden. Beterschap met rug en teen!
  2. Els Dubbelboer:
    24 juni 2020
    Prachtige route, ik denk dat je vandaag al weer verder bent gereden, dat zien we dan nog wel. Pa en ik zijn ook op de Königssee geweest hebben we nog met een bootje gevaren hebben we ook nog een foto van. Ik weet niet in welk jaar het was dat kijk ik nog wel even na. Sterkte met rug en teen!