De Harz en Goslar

30 juni 2020 - Goslar, Duitsland

Vanmorgen vertrokken vanuit Bamberg nadat we eerst even ons toilet hebben geleegd. We rijden een route door het Thüringer wald. Het weer is mooi en ook de route is prachtig. Opvallend is de rust op de wegen. Aan het eind van de middag rijden we naar een camperlocatie. Dit ligt midden in een bos bij een soort van grote speelplaats met een dierentuin en een kinderboerderij. Uiteraard ook een restaurant en terras. Het is een enorm terrein dus waar we in Bamberg nog een meter ruimte hadden tussen de volgende camper hebben we nu een aantal voetbalvelden voor ons alleen😊. Nou ok , er staat verderop nog een camper. De prijs is 10 euro en er zijn geen voorzieningen maar dat is geen probleem. We hangen nog wat bij de camper rond en koken ons eigen maaltje. Het koelt snel af dus weer op tijd naar binnen.
De volgende morgen vertrekken we richting de Harz , de plaats Goslar willen we bezoeken vanmiddag (dinsdag). De route die we rijden komt langs de Brocken, ruim 1100 meter hoog. Hier stoppen we en lunchen in een restaurant. Normaal zouden we wel willen wandelen naar boven maar 16 km heen en terug is teveel van het goede. Agnes haalt nog wat informatie bij een kiosk / winkel over de route naar de brocken. We rijden verder en arriveren in Goslar waar we gelukkig een plekje vinden op de camperplaats vlakbij het centrum. We wandelen naar de Altstad en slenteren Kris kras door de nauwe straatjes. Ik koop nog een bakje aardbeien 🍓 van een zeldzame klasse volgens de dame. De kleur is ook anders , ben benieuwd.
We drinken wat op een terras en later eten we buiten op het marktplein. Nadat we terug wandelen naar de camper begint het te sputteren. De vooruitzichten voor de komende dagen zijn niet zo best.

Dus we hebben besloten om morgen huiswaarts te rijden. Wellicht de komende dagen nog eens een uitstapje maken, ik heb nog ruim 1, 5 week vakantie😊

98FCE936-6F3B-4BE2-99F9-6C842B5EBFDA

Kaiserspfalz in Goslar

A9923462-8539-4214-A4A8-359306ECE695
Marktplein in Goslar

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade