De moezel

19 juni 2020 - Wintrich, Duitsland

Gisteren (donderdag) hebben we een kasteel bezocht in de plaats wierschem. Dit kasteel is een van de mooiste kastelen van Duitsland. De naam van het kasteel : burcht Elz. De weg er naartoe is best steil en ik moet regelmatig terug naar de 2e versnelling. Aangekomen op de parkeerplaats is het nog een kwartier wandelen naar het kasteel. Er rijdt ook een pendelbus.

Agnes is verder alleen het kasteel in geweest omdat ik wat last heb van mijn rug. Hopelijk knapt dat de komende dagen wat op. We wandelen terug naar de camper en rijden verder langs de moezel waar we een camping vinden. We drinken een moezel aan de moezel 🍷 en eten pasta. De volgende morgen kunnen we ons douchen, dat is het voordeel van een camping. Wel overal mondkapjes op in het sanitair gebouw. Om 11:00 moeten we van de camping zijn en dat lukt maar net. We rijden naar een supermarkt o.a. lunch halen en rijden naar camperplaats die we vooraf hadden opgezocht. Daar aangekomen bleek er nog 1 plaats vrij midden tussen de bosjes 😮. Hier willen we niet staan.. we rijden verder langs de moezel en bij de eerst volgende camperplaats stoppen we. We staan nu op een veldje vlak aan de moezel, mooie plek. De plaats heet Wintrich. In de middag lopen we naar het kleine centrum en drinken uiteraard moezel op een terras en besluiten ook daar wat te eten 🥘. Op het terras moeten we een formulier invullen met onze persoonlijke gegevens. Dit is een maatregel voor Corona zodat je traceerbaar bent. Heel even heeft het geregend maar we hebben het droog gehouden onder de parasol. We drinken koffie bij de camper en tegen 20:00 verdwijnt de zon achter de heuvels en gaan we in de camper, een relax dagje 😊

CFF9C0FA-A69C-40A3-B5C6-86C9A1E0697F
burcht Elz

3982ED94-44A0-4F07-944B-39A96ED21202
moezel op het terras

F0FBE6EF-1337-43CA-8045-DF85C35DC7F2
de was droogt snel😊

1. Sylvia:
    20 juni 2020
    Goeie foto’s en gelukkig ook goed weer. Jammer dat je last blijft houden van je rug.
    En mam, ze hebben zelfs een kasteel naar je vernoemd!
  2. Els Dubbelboer:
    20 juni 2020
    Mooi ritje langs de Moezel, daar zijn wij ook geweest en ook in de burcht Elz ik heb er nog een foto van. Jammer dat je last van de rug hebt, maar een poosje rustig aan doen.
    Gelukkig dat Agnes wel in de burcht is geweest.
  3. Herman Dubbelboer:
    20 juni 2020
    Dag Mam, dat is ook toevallig . Ik was er toen niet bij neem ik aan in burcht Elz.
  4. Els Dubbelboer:
    20 juni 2020
    Dag Herman, Ik heb het even opgezocht.
    Wij zijn er 24 juli 2000 geweest en hebben ook een rondleiding gehad, maar daar kan ik mij niet veel meer van herinneren. Heb ook een mooi kaartje het van de burcht Eltz en heb het opgeschreven dat deed ik toen altijd, leuk om nog eens na te lezen. Jullie doen het op deze manier, daar had ik toen nog helemaal geen weet van.