Waginger See en Bamberg

28 juni 2020 - Bamberg, Duitsland

Vandaag dus relaxen en zwemmen in de Waginger See. Ik moest nog een nacht extra bijboeken echter kon niet op dezelfde plek blijven staan met de camper. Dus vanmorgen eerst verhuisd naar een andere plek , iets dichter aan het meer. Ook even broodjes gehaald en daarmee ben je al gauw 20 minuten kwijt voor de wandeling op deze mega camping. Rond de middag wandelen we naar het meer en nemen een verfrissende duik. Er wordt veel gebruik van surf planken waarmee je rechtopstaand jezelf voortpeddelt. Later die middag begint het aardig donker te worden en te waaien. Dus terug naar de camper en even wat eten. De bui waait over. We doen nog wat boodschapjes en verder doen we niet zoveel de rest van de dag. We zien nog een nieuwe Volkswagen grand California staan. Dit is het allernieuwste model! . Wanneer ik de staatsloterij win dan kopen we de camper😊.

In de loop van de avond krijgen we alsnog de bui met veel wind ook.
zondagmorgen worden we weer wakker met het zonnetje. Ik haal broodjes echter bij aanwezig staat er een rij van 10 man buiten voor de winkel te wachten, en ik ben ook nog mijn mondkapje vergeten, balen . Ik besluit terug te gaan zonder broodjes, dan maar crackers. Op het programma voor vandaag staat een bezoek aan de plaats Bamberg. Agens heeft ergens gelezen dat dit een mooie stad is. Dus we nemen de snelste route, ruim 3 uur rijden. Er is echter maar 1 camperplaats in Bamberg, hopelijk is er een plekje. Tja , aangekomen op de camperplaats zijn alle plaatsen bezet. We twijfelen of we een camping moeten gaan zoeken maar plotseling rijdt er een camper achteruit en vertrekt , mazzel!. We wandelen naar het centrum en slenteren wat door de binnenstad. Het is er erg gezellig en overal terrasjes. Helaas zijn we net te laat voor de rondvaartboot. We drinken wat op een terras en later verhuizen we naar een ander terras waar we wat eten. Er zit toch weer wat regen in de verwachting dus we vertrekken richting camper, ongeveer een klein half uurtje lopen. ( en droog gebleven).

94771F82-BBD6-4593-84B9-C106E461032F

D0EDC9E3-E491-47E9-BD89-CF5D4A277680
leuke versiering

1. Sylvia:
    29 juni 2020
    Toch maar even doorsparen of volharden in het kopen van staatsloten. Maar ik begrijp helemaal dat je warm loopt voor die California Grand. Heb even gekeken wat je bedoelde. Mooi man!
    Geen last meer van rug en teen?
  2. Herman Dubbelboer:
    29 juni 2020
    75.000 euro.. dat gaat even duren Syl😩😊.
    Teen van Agnes gaat elke dag iets beter. Wandelen gaat steeds beter. En mijn rug gaat langzaam beter. Heb zelf even een paar honderd meter hardgelopen, ging best aardig .
  3. Sylvia:
    30 juni 2020
    Dan toch maar inzetten op de loterij! En mocht ik een miljoen winnen dan krijg je er eentje van me. Is dat vast afgesproken. Fijn dat de medische zaken langzaam verbeteren.