Reis door de Lahnvallei

17 juni 2020 - Koblenz, Duitsland

Zoals gepland gisteren (dinsdag) na de lunch vertrokken richting Duitsland. De eerste stop voor overnachting is de plaats Marburg. Een plaats aan de zogenaamde Lahnvallei. Toen we aankwamen waren álle camperplaatsen bezet , echte er kwam een man op ons aflopen met een ticket in zijn hand. Hij (een Duitser) was net van plan te vertrekken en we konden zijn plekje overnemen. Ook was het kaartje nog geldig tot de volgende dag 13:00, dus een gratis overnachting ☺️.

We eten in de camper en wandelen daarna het het centrum in. Daar was het gezellig druk met toch wel aardig wat mensen op de terrasjes. Kleine steile steegjes met schilderachtige huizen, even weer wennen dat klimmen. De volgende morgen haal ik broodjes bij de supermarkt en draag voor het eerst een mondkapje , eigenlijk meer een soort sjaaltje. Na het ontbijt rijden we een stukje zuidwaarts en stoppen in de plaats Weilburg. Hier hebben ze sluis met 3 etages om zo bootjes te kunnen overzetten van hoger gelegen water. Een heel ingenieus systeem. We wandelen nog wat en we lunchen op een terras in het zonnetje ☀️.  We zoeken een mooie camperplaats en die vinden we in de plaats Lahnstein. Daar aangekomen is er nog net 1 plekje vrij. Prijs : 11 euro. De Lahn mondt hier uit in de Rijn , er wordt veel gekajakt . We kunnen nog net buiten eten voordat het dan toch begint te regenen ☔️. Dus in de camper verder recreëren. Op moment van schrijven is het weer droog een gooit Agnes de schuifdeur weer open. Was een heerlijke dag, af en toe zon en 24 graden. We zitten ongeveer 7 km van Koblenz af. Morgen willen we langs de Rijn verder een beetje afdalen. Omgeving is prachtig.!

7E0A7CAA-5707-4292-B83F-C80E266F40B5

117E4142-DDBC-45CE-B274-70127F544C6E

Heel vals plat in Weilburg

1. Sylvia:
    17 juni 2020
    Jullie zijn al flink opgeschoten. Hier regent het nu pijpenstelen. Maar de vooruitzichten zijn wel goed. Ook voor jullie. Fijne avond verder en groetjes vanaf de bank in Voorburg!
  2. Els Dubbelboer:
    18 juni 2020
    Mooie omgeving en mooie plaatjes, het is daar prachtig en je ziet steeds weer wat anders. Geniet maar van alles ook het eten zag er goed uit. Je moet natuurlijk ook zorgen voor de inwendige mens dat is ook belangrijk. Op dit moment regent het hier maar het is niet koud. Groetjes van achter mijn laptop uit Emmen.